ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΓΙΑ ΕΣΡ

0
489

ΠΡΟΣ :κον  Πρόεδρο και Μέλη  ΕΣΡ

 

Αθήνα  1 Νοεμβρίου  2017

Αριθ.  Πρωτ. 210

 

                                       ΥΠΟΜΝΗΜΑ

  Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΚΑΙ ΤΟ Ε.Σ.Ρ

 

Α. ΕΙΣΑΓΩΓΗ

 

Το παρόν Υπόμνημα που απευθύνεται στον Πρόεδρο και τα μέλη του Εθνικού Ραδιοτηλεοπτικού Συμβουλίου έχει δύο στόχους,

  1. να ενημερώσει την κατά νόμο αρμόδια Ανεξάρτητη Αρχή για τα πραγματικά μεγέθη, την εικόνα και τα χαρακτηριστικά της Περιφερειακής Ενημερωτικής Τηλεόρασης αλλά και τα προβλήματα που αυτή αντιμετωπίζει ώστε το Συμβούλιο να διαθέτει μια δυναμικά επικαιροποιημένη  και ρεαλιστική αποτύπωση της κατάστασης που θα κληθεί να διαχειριστεί στο πεδίο αυτό.
  2. να θέσει σε γνώση του ΕΣΡ τις θέσεις και τις απόψεις του κλάδου γύρω από τα πιο σημαντικά θεσμικά ζητήματα που αφορούν  την ίδια την ύπαρξη και την προοπτική της Περιφερειακής Τηλεόρασης, κάποια από τα οποία συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με τις ευθύνες και της αρμοδιότητες του Συμβουλίου.

 

Β. Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΣΗΜΕΡΑ.    ΓΙΑΤΙ  ΜΙΛΑΜΕ ;;;

 

Πολλοί μιλώντας για την Περιφερειακή Ενημερωτική Τηλεόραση κάνουν λόγο για υπερπληθυσμό, κορεσμό της αγοράς κλπ υπολογίζοντας σε περισσότερους από 100 τους περιφερειακούς Τ/Σ. Πρόκειται για σκόπιμη παραπληροφόρηση ή στην καλύτερη περίπτωση για σύγχυση.

Ο πραγματικός αριθμός βρίσκεται περίπου στη μέση καθώς επιτέλους δεν μπορεί  τα κανάλια που εκπέμπουν στην Αττική (14 Τ/Σ)  ή στην Θεσσαλονίκης (15 Τ/Σ) να θεωρούνται «περιφερειακά», να διέπονται από το ίδιο καθεστώς και να έχουν τις ίδιες υποχρεώσεις με τα πραγματικά περιφερειακά κανάλια πχ των Τρικάλων, του Έβρου ή της Λέσβου! Το ίδιο ισχύει και τους δημοτικούς  (4 Τ/Σ), και  τους εκκλησιαστικούς Τ/Σ (5) ή ακόμη και το group της HELLASNET με τα 5 κανάλια που ελέγχει και το οποία έχουν ενιαία διεύθυνση και αμιγώς υπερ-περιφερειακή ή δια-περιφερειακή η ακόμη και άλλη  στόχευση.

Αν επομένως υπάρξει ο αναγκαίος διαχωρισμός τον οποίο πολλές φορές έχουμε ζητήσει και αφαιρεθούν επίσης και οι 5 Ψυχαγωγικοί Περιφερειακοί Τ/Σ, τότε το πραγματικό ποσοτικό μέγεθος το οποίο πρέπει να έχουμε υπόψη μας όταν μιλάμε για περιφερειακή Τηλεόραση  είναι σήμερα 50 αμιγώς περιφερειακά ενημερωτικά κανάλια. Το πραγματικό μέγεθος έχει σημασία τόσο για την διαδικασία αδειοδότησης, για τις εντυπώσεις που δημιουργεί όσο και για τις πολιτικές εποπτείας και  ελέγχου που θα ασκήσει το ΕΣΡ,  το σύστημα ποινών  που θα επιβάλλει κλπ. Σχετικά στοιχεία κατανομής Τ/Σ παρατίθενται στο Παράρτημα Α’ του παρόντος Υπομνήματος.

 

Γ. ΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ

 

Η Πολιτεία πολλές φορές δείχνει να υπερεκτιμά η να μην γνωρίζει καθόλου  τα σημερινά οικονομικά δεδομένα της περιφερειακής τηλεόρασης με αποτέλεσμα είτε να επιβάλλει  φόρους που δεν μπορούν να εισπραχθούν είτε να υπολογίζει  ανέφικτα έσοδα από τις σχεδιαζόμενες δημοπρατήσεις των αδειών, είτε να προχωρά σε ασφαλιστικές ρυθμίσεις χωρίς αντίκρισμα.

Δυστυχώς για  εμάς οι πολιτικοί,  μας  συμπεριέλαβαν στις ίδιες διατάξεις τους σταθμούς Εθνικής και Περιφερειακής εμβέλειας. Ανόμοια μεγέθη, με τεράστια διαφορά,   διαφορετική οπτική και στόχευση , διαφορετικά συμφέροντα, εξομοίωση της επαρχίας με την Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Είναι άδικο και παράλογο.

Φυσικά η πραγματική οικονομική εικόνα των περιφερειακών καναλιών αφορά και ενδιαφέρει άμεσα και το ΕΣΡ, στην άσκηση των ελεγκτικών ή κυρωτικών αρμοδιοτήτων του και όχι μόνο.

Και η πραγματικότητα είναι, ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις του κλάδου παρουσιάζουν σήμερα άκρως προβληματική οικονομική εικόνα, ενώ το σύνολο του ετήσιου κύκλου εργασιών όλων μαζί των Περιφερειακών Τηλεοπτικών Σταθμών δεν υπερβαίνει τα 10.000.000 ευρώ όπως δείχνουν τα τελευταία διαθέσιμα  από το ΕΣΡ  οικονομικά στοιχεία, ισολογισμοί κλπ, των περιφερειακών καναλιών!

Αν η Πολιτεία πιστεύει ότι το ποσό αυτό επαρκεί για να ζήσουν όλοι οι περιφερειακοί τηλεοπτικοί σταθμοί της χώρας, να λυθεί το ασφαλιστικό των εργαζομένων στα περιφερειακά ΜΜΕ και να ταυτόχρονα γεμίσουν τα δημόσια ταμεία με αμφιλεγόμενες δημοπρασίες αδειών, τότε κάνει σοβαρό λάθος στους υπολογισμούς της.

Δεν πιστεύουμε ότι η πολιτική ηγεσία θα ήθελε να εξαφανίσει τους ήδη λειτουργούντες από το 1990 T/Σ και να παραδώσει την περιφερειακή τηλεόραση σε επίδοξους  νεόκοπους επιχειρηματίες  (συνήθως  με offshore εταιρείες) επειδή θα διαθέτουν χρήματα. Θα επιθυμούσαμε την κατανόηση και στην συνέχεια την αρωγή του προέδρου και των μελών του ΕΣΡ σε αυτό το μέιζον ζήτημα ύπαρξης της Περιφερειακής τηλεόρασης όπως την γνωρίζουμε δηλαδή να υπηρετεί την   τοπική κοινωνία.

Σχετικά οικονομικά στοιχεία παρατίθενται στο Παράρτημα Β’ του παρόντος.

 

 

Δ. Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΦΑΙΜΑΞΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ

 

Η εξοντωτική υπερφορολόγηση μαζί με τις κάθε είδους άλλες επιβαρύνσεις που «πέφτουν βροχηδόν» από κάθε κατεύθυνση, αποτελεί σήμερα το μεγαλύτερο διαχειριστικό-οικονομικό πρόβλημα που βασανίζει το σύνολο της Περιφερειακής Τηλεόρασης και ιδιαίτερα της Ενημερωτικής με τα αυξημένα έξοδα λειτουργίας.

Από πού να αρχίσει και που να τελειώσει κανείς: Ειδικός Φόρος Τηλεόρασης 20%, μέχρι προ τίνος αγγελιόσημο 21,5%, φόρος για την εγχώρια κινηματογραφική παραγωγή 1,5%, φόρος υπέρ τυφλών 0,3%, υψηλότατος ΦΠΑ 24%, επικείμενος φόρος 2% επί του τζίρου για το ασφαλιστικό των δημοσιογράφων,  Οργανισμοί Διαχείρισης Πνευματικών Δικαιωμάτων κανείς δεν ξέρει πόσοι είναι, αφού κάθε τόσο εμφανίζονται και άλλοι δικαιούχοι (ΑΕΠΙ 2,2%. Αυτοδιαχείριση 2,2%, GEA 2.2% κλπ), και όλα αυτά επί του τζίρου (!) υψηλότατα ενοίκια στον πάροχο δικτύου DIGEA (από 1.350 έως 8.600 ευρώ μηνιαίως (!), πρόσθετες ασφαλιστικές εισφορές,  πρόστιμα από ΕΣΡ που επί της θητείας του προηγούμενου Συμβουλίου που ήταν συνεχή , άδικα εξοντωτικά και  εκδικητικά  και πολλές φορές αδικαιολόγητα. Το ίδιο συνέβη και από την ΕΕΤΤ  κλπ.

Αντί δηλαδή η Πολιτεία να εφαρμόσει πολιτικές ενίσχυσης της έπαλξης αυτής της ενημέρωσης, του ανοιχτού διαλόγου, της ψυχαγωγίας, του πολιτισμού, της διατήρησης των παραδόσεων του τόπου και τόσων άλλων αξιών που υπηρετεί σήμερα ΜΟΝΟΝ η περιφερειακή τηλεόραση, προσπαθεί με κάθε μέσο να την εξοντώσει… ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Γ

 

 

 

 Ε.  Η ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ Τ/Σ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ

 

Πρόκειται ασφαλώς για το κορυφαίο πρόβλημα που απασχολεί σήμερα την Περιφερειακή Τηλεόραση καθώς συνδέεται με την ίδια την ύπαρξη και την επιβίωση του κλάδου ενώ αφορά άμεσα και το ΕΣΡ. :

Η Ε.Ε.Τ.Ε.Π. συμφωνεί και υπερθεματίζει για τη θεσμική αναγκαιότητα να δημιουργηθεί ένα ξεκάθαρο, σαφές και λειτουργικό νομοτεχνικό πλαίσιο στο ραδιοτηλεοπτικό τοπίο της χώρας. Όμως η Πολιτεία με τον Ν4339/15 διαπράττει κατά τη γνώμη μας δυο θηριώδη λάθη:

 

Το πρώτο είναι ότι αγνοεί πλήρως και δεν λαμβάνει καθόλου υπόψη την τεράστια ΔΙΑΧΩΡΙΣΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ που υπάρχει μεταξύ των τηλεοπτικών σταθμών εθνικής και περιφερειακής εμβέλειας. Είναι όχι μόνο άδικο αλλά και καταφανώς λανθασμένο να «τσουβαλιάζονται» και οι μεν και οι δε αδιακρίτως στο ίδιο πλαίσιο ρυθμίσεων χωρίς καμιά διαφοροποίηση ακόμη και εκεί που αυτή είναι εξόφθαλμα αναγκαία.    Ο ρόλος και τα συμφέροντα της περιφερειακής τηλεόρασης όχι μόνο δεν ταυτίζονται με τα συμφέροντα των τηλεοράσεων εθνικής εμβέλειας αλλά είναι ευθέως ανταγωνιστικά.

 

Το δεύτερο μεγάλο λάθος είναι ότι δεν λαμβάνει καθόλου υπόψη την ήδη διαμορφωμένη κατάσταση η οποία προσδιορίζεται από τη νόμιμη εδώ και 27 χρόνια λειτουργία των περισσότερων Τ/Σ της Περιφέρειας η οποία έχει δημιουργήσει μια σειρά δεδομένων όπως οι επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα και η δημιουργία δημοσιογραφικού δυναμικού και τεχνικού προσωπικού που καταξιώθηκε μέσα από το κοινό που τα ανέδειξε και τα αναγνωρίζει. Αγνοείται επίσης και η συμβολή των περιφερειακών σταθμών στην ενημέρωση, τον πολιτισμό την ψυχαγωγία αλλά και την τοπική ανάπτυξη.

Οι περιφερειακοί σταθμοί που λειτουργούν νόμιμα μέχρι σήμερα θα βρίσκονται έτσι σε δυσμενέστερη θέση απέναντι σε φιλόδοξους επενδυτές, που δεν θα έχουν υποστεί τα πλήγματα μίας πολυετούς οικονομικής κρίσης. Ήδη παρατηρούνται τέτοια φαινόμενα με την επιχείρηση εξαγοράς  περιφερειακών καναλιών από συγκεκριμένο επιχειρηματία (με πολλές εξωχώριες εταιρείες)  που  δυστυχώς εγκρίθηκαν από το ΕΣΡ και τώρα συνάδελφοί μας που εξαπατήθηκαν αναζητούν δικαστική προστασία.

 

Η δική μας θέση είναι,  ότι στην περίπτωση των περιφερειακών αδειών όχι μόνο δεν έχει οικονομικό νόημα η δημοπρατική διαδικασία όπου το μόνο κριτήριο είναι το ποιός θα δώσει τα περισσότερα  χρήματα χωρίς να αξιολογείται τίποτα άλλο ούτε καν η εμπειρία και η επάρκεια του αναδόχου όπως ισχύει και στην τελευταία δημοπρασία του δημοσίου, αλλά μπορεί να οδηγήσει και σε επικίνδυνες καταστάσεις για τη δημοκρατία και τον πλουραλισμό ή ακόμη και για τα εθνικά μας θέματα (πχ ενδεχόμενη αγορά  ακριτικών Τ/Σ από ξένους…) .

Θα είναι παρωδία διαγωνιστικής διαδικασίας η δημοπρασία με συμμετοχή επιχειρήσεων με ετήσιους τζίρους 50.000 και 100.000 ευρώ που λειτουργούν μάλιστα από το 1990 και θα κινδυνεύσουν από τη μια μέρα στην άλλη να κλείσουν μη μπορώντας να ανταγωνιστούν κάποιους νεόκοπους «επιχειρηματίες» με ισχυρά πορτοφόλια αλλά και ανομολόγητες προθέσεις.

Προτείνουμε την συνέχιση της λειτουργίας όλων των εναπομεινάντων 50 ενημερωτικών (όπως αναλύεται στα παραρτήματα)  περιφερειακών τηλεοπτικών σταθμών, όμως με όρους και προϋποθέσεις

 

Εμείς προτείνουμε τη θεσμοθέτηση ενός διαφανούς, αξιόπιστου, αντικειμενικού και λειτουργικού συστήματος αξιολόγησης συνδυασμένων κριτηρίων (με μοριοδότηση) όπου ως κριτήρια δεν έχουμε καμιά αντίρρηση να θεσπιστούν οι αυστηρές προϋποθέσεις του Ν4339/15 (προσωπικό, εγκαταστάσεις, περιεχόμενο προγράμματος) αλλά όμως και η παλαιότητα και η εμπειρία του Τ/Σ. Και μάλιστα όχι δωρεάν αλλά με την καταβολή ενός λογικού ετήσιου τέλους κυρίως για τη λειτουργία και του ΕΣΡ ( όπως γίνεται σε προηγμένα κράτη πχ Γαλλία )   ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά και τις οποίες σας περιγράψαμε.

 

Αναγνωρίζουμε ότι το ΕΣΡ δεν έχει πρωτεύοντα ρόλο στη διαμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου. Όμως ζητάμε εν προκειμένω την γνώση του ΕΣΡ για τα συμβαίνοντα γύρω από την περιφερειακή τηλεόραση και στην συνέχεια, την  συνηγορία του ΕΣΡ για το βάσιμο και δίκαιο αυτό αίτημά μας, εφόσον βέβαια το αξιολογήσετε ως τέτοιο.

 

Όμως το ΕΣΡ έχει βαρύνοντα ρόλο ως προς το χρονοδιάγραμμα των εξελίξεων και για το χρόνο έναρξης των διαδικασιών αδειοδότησης.

Εμείς μέχρι σήμερα είμαστε στο απόλυτο σκοτάδι και θα θέλαμε να έχουμε μια εικόνα για τις προθέσεις ή τις σκέψεις του ΕΣΡ εν προκειμένω. Επίσης σύμφωνα με τον νόμο και εφόσον δεν αλλάξει σύμφωνα με τα όσα προτείνουμε, απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του ΕΣΡ σε δυο σημαντικά ζητήματα:

Τον αριθμό αδειών ανά ΠΖ και την τιμή εκκίνησης αν γίνει τελικά η απευκταία δημοπρασία.

Και για τα δύο αυτά ζητήματα θα θέλαμε να ζητηθεί η γνώμη μας, ως άμεσα εμπλεκομένων πριν το ΕΣΡ διατυπώσει τη δική του. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Δ

 

 

 

 

 

ΣΤ. Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ Τ/Σ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ

 

Η ΕΕΤΕΠ ως συλλογική έκφραση των μεγαλύτερων και εγκυρότερων Τ/Σ της Περιφέρειας αλλά και ως αξιόπιστος και φερέγγυος θεσμικός συνομιλητής του ΕΣΡ έχει κάθε λόγο να στηρίξει το Συμβούλιο στην άσκηση του εποπτικού και ελεγκτικού του ρόλου ως προς την ποιότητα του εκπεμπόμενου προγράμματος, τις παραβιάσεις της νομοθεσίας ή της δεοντολογίας κλπ.

Εμείς πρώτοι θα εργαστούμε για το σκοπό αυτό και θα περιφρουρήσουμε όσο περνάει από το χέρι μας αυτές τις αρχές. Σκοπεύουμε να συνεργαστούμε στενά με το ΕΣΡ στον τομέα αυτόν με την αίσθηση όμως ότι δεν έχουμε να κάνουμε με μια  αμείλικτη ελεγκτική και κυρωτική Αρχή  αλλά πρώτα από όλα για έναν καθοδηγητικό μηχανισμό για όλους μας.

 

Στην κατεύθυνση αυτή το ΕΣΡ θα πρέπει να λάβει την πρωτοβουλία να προχωρήσει σε μια όσο το δυνατόν αναλυτικότερη κωδικοποίηση και καταγραφή των υποχρεώσεων των περιφερειακών τηλεοπτικών σταθμών όσον αφορά την ποιότητα του προγράμματος, τους διαφημιστικούς χρόνους και τις χορηγίες, τα χρονικά όρια προβολής προϊόντων τηλεμάρκετινγκ και τοποθέτησης προϊόντων κλπ.

Είμαστε πρόθυμοι και έτοιμοι να οργανώσουμε ειδική Ημερίδα, εφόσον το κρίνετε σκόπιμο, για την ενημέρωση όλων των συναδέλφων για τις υποχρεώσεις αυτές, προκειμένου να ακολουθήσει ο έλεγχος εφαρμογής και η επιβολή τυχόν κυρώσεων οι οποίες όμως θα πρέπει να είναι ανάλογες των συνθηκών και των οικονομικών μεγεθών που ήδη αναλύθηκαν. Δεν μπορεί να συνεχιστεί το φαινόμενο για την ίδια παράβαση να επιβάλλεται το ίδιο ακριβώς  πρόστιμο σε σταθμούς εθνικής εμβέλειας και σε περιφερειακούς!  ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ε

 

Ζ. ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΚΠΟΜΠΗ ΚΑΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΠΑΡΟΧΟ ΔΙΚΤΥΟΥ- DIGEA

 

Το προβληματικό νομοθετικό πλαίσιο της ψηφιακής μετάβασης και η απουσία εναλλακτικών δυνατοτήτων για την εκπομπή του σήματος των Περιφερειακών Τηλεοπτικών Σταθμών, μας οδήγησε σε αντικειμενικά μειονεκτική θέση και μας υποχρέωσε το 2015 στην υπογραφή δεσμευτικών  συμβάσεων με τον μοναδικό πάροχο δικτύου, την DIGEA ο οποίος κατέχοντας και εκμεταλλευόμενος την μονοπωλιακή του θέση στην αγορά, μας επέβαλλε αρκετούς καταχρηστικούς και παράλογους όρους όπως π.χ. ο όρος που μας επιβάλλει, σε περίπτωση που κλείσει ένα περιφερειακό κανάλι, το ποσό της «απώλειας» της DIGEA θα επιμερίζεται στους υπόλοιπους της ΠΖ, χωρίς η ίδια να αναλαμβάνει οποιοδήποτε επιχειρηματικό ρίσκο και να είναι «βρέξει, χιονίσει» κερδισμένη!

Ακόμη και ο τρόπος υπολογισμού των αμοιβών της είναι καταχρηστικός μιας και ενώ τα έξοδά της DIGEA (βάσει Ισολογισμών της) μειώνονται, οι αμοιβές της αυξάνονται! H DIGEA σε βάθος 15ετιας θα εισπράξει από τους περιφερειακούς σταθμούς περί τα 70 εκ. ευρώ όταν για τις ίδιες περιφερειακές συχνότητες κατέβαλε στο Ελληνικό Δημόσιο  ΜΟΝΟ 2.600.000 ευρώ!!

Ταυτόχρονα υπάρχουν και πολλά προβλήματα ως προς την ποιότητα, το εύρος και τα τεχνικά χαρακτηριστικά της κάλυψης πολλών περιοχών της χώρας. Για την μετάδοση του σήματος των περιφερειακών σταθμών η DIGEA απασχολεί 1,5 περίπου  πολυπλέκτες όταν στα εθνικής εμβέλειας κανάλια χρησιμοποιεί 4 πολυπλέκτες και για την ΕΡΤ δυο. Αυτό σημαίνει χαμηλής ποιότητας τηλεοπτικό σήμα( στο μισό από τα εθνικά κανάλια) και αποκλεισμός της μελλοντικής εκπομπής σε HD.  Επίσης σημαίνει καταστρατήγηση κάθε μορφής  ανταγωνισμού. Επίσης δεν καλύπτονται μεγάλες γεωγραφικές  περιοχές της χώρας με αποτέλεσμα τις έντονες διαμαρτυρίες πολιτών.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΣΤ

 

 

Η. ΔΙΑΚΟΠΗ ΚΑΙ ΕΠΕΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Τ/Σ – ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΔΙΚΤΥΩΣΕΙΣ

 

Και τα δυο αυτά ζητήματα έχουν τεθεί με τον ένα ή τον άλλο τρόπο υπόψη του Συμβουλίου. Όσον αφορά τις παράνομες δικτυώσεις με επιστολή μας προς το ΕΣΡ, παρουσιάζουμε τις διαστάσεις  του προβλήματος όπου την πράξη  παρατηρούνται έντονα φαινόμενα καταστρατήγησης του νόμου ως προς το θέμα αυτό με αποτέλεσμα πέραν της δημιουργίας καθεστώτος ασυδοσίας, να νοθεύεται ο υγιής ανταγωνισμός και να δημιουργούνται δια της πλαγίας καταστάσεις που ο νομοθέτης σαφώς ήθελε να αποκλείσει.

Εμείς επαναλαμβάνουμε ότι ως συλλογικός φορέας εκπροσώπησης της Περιφερειακής Ενημερωτικής Τηλεόρασης, πιστεύουμε ότι είναι η ώρα να μπει επιτέλους τάξη και στο μέχρι σήμερα ανεξέλεγκτο αυτό πεδίο.

Φρονούμε ότι το νέο ΕΣΡ, στο οποίο προσβλέπουμε με απόλυτη εμπιστοσύνη, θα λάβει όλα τα ενδεικνυόμενα μέτρα για την πλήρη εφαρμογή του νόμου και την αποτροπή της παράνομης δικτύωσης είτε αυτής που  γίνεται χωρίς την αναγκαία άδεια είτε αυτής που παραβιάζει τα νόμιμα χρονικά όρια.

Όσον αφορά το φαινόμενο της διακοπής επί μεγάλο χρονικό διάστημα και της αιφνίδιας επαναλειτουργίας, συνήθως υπό άλλη ιδιοκτησία, περιφερειακών Τ/Σ που επίσης επιτρέπει τη δημιουργία συνθηκών που ευνοούν αθέμιτες και σκοτεινές συναλλαγές και νοθεύουν επίσης τον υγιή ανταγωνισμό, παραπέμπουμε στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ζ  και θα παρακαλούσαμε για την έγκυρη τοποθέτηση του ΕΣΡ επί των ερωτημάτων που παρατίθενται σε αυτό.

 

Κύριε Πρόεδρε,

Συνημμένα υπάρχουν τα Παραρτήματα που αναλύονται περισσότερο οι θέσεις και οι απόψεις μας με τα σχετικά στοιχεία. Γνωρίζουμε τις αρμοδιότητες του ΕΣΡ αλλά κρίναμε σκόπιμο να σας πληροφορήσουμε επί όλων των θεμάτων που μας απασχολούν.

Η απλή και μόνο γνώση σας, πάνω στα θέματα μας, πιστεύομε ότι θα είναι χρήσιμη για να αντιληφθείτε την πραγματική εικόνα της Περιφερειακής Τηλεόρασης , τις διαφοροποιήσεις της από τα εθνικής εμβέλειας κανάλια και κατά συνέπεια του διαφορετικού τρόπου αντιμετώπισης της.

Με εκτίμηση

 

Για την ΕΕΤΕΠ

 

 

Αντωνης Δημητρίου                                                   Γιώργος Σιμόπουλος

Πρόεδρος                                                                      Γενικός Γραμματέας